Sportolói brand, szponzoráció és márkaérték

2020. június 07. 13:20 - Renata Kosaras

A sport-szponzoráció a világ egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata lett napjainkra. De ehhez a fejlődéshez hosszú és fáradságos utat kellett bejárnia, mind a sportolóknak, mind a szponzori oldal képviselőinek.

 

prega_1.jpg

Parti András, háromszoros olimpikon hegyikerékpáros, PREGA nagykövet

Jelenleg a szponzori támogatások egyre nagyobb hányada áramlik a sport világába. A vezető nagy márkák korán felismerték, hogy a sportolóra irányított tiszta sportoló, tiszta sport mítosza pozitívan befolyásolja a termék, cég arculatát. Ma már a vállalatok maguk keresnek ambassadornak, influencernek, partnerüknek egy – egy sportolót. A sportoló a sportsikerek által már önmagában példaképnek tekinthető, tevékenységéből és életformájából adódóan. Az erős és egységes márkaként megjelenő sportolóknak van esélyük és lehetőségük hosszútávú sikeres üzleti kapcsolatok, szponzoráció, támogatás kialakítására és fenntartására.

A sportoló a sportteljesítményével építi a saját brandjét, de ezt a brandet nagyon is befolyásolják a pályán kívüli cselekedetei. 

Tovább

Parti András háromszoros olimpikon hegyikerékpáros

2020. június 06. 17:07 - Renata Kosaras

21 éve a mountainbike sport az életem. Ez idő alatt 3 Olimpián is részt vettem (Peking, London, Rio) és 21 Magyar Bajnoki címet gyűjtöttem be, valamint számos nemzetközi világranglista pontszerző versenyen álltam a dobogó legfelső fokán. Ahogy eddig is, úgy a jövőben is mindent meg akarok tenni azért, hogy továbbra is az álmaimat éljem és megvalósítsam azokat. Célom, hogy ott legyek a 4. olimpiámon is, pontszerző helyen! - Parti András

foto_za_s_2018_1.jpg

Parti András

Háromszoros olimpikon - Mountainbike Olimpiai cross country (elit kategória), Maraton (elit kategória) versenyző

PREGA Nagykövet

Tovább

KREATÍV Magazin Interjú - „Ettől délebbre már nem lehet menni”

2020. június 04. 23:09 - Renata Kosaras

Tovább

Márkamonitor - A fogyasztók és a szurkolók (is) élményre vágynak II. rész

2020. június 04. 18:36 - Renata Kosaras

A sportolók az élmény és a sikerek kulcsai

 

A 2018-ban a sportoló - sportága - fogyasztó - és a márka kapcsolatát jártuk körbe több kollégával a Márkamonitor Magazin cikkében.

A sportnak megvan az ereje ahhoz, hogy megváltoztassa a világot, és jelentőségteljes kapcsolatot alakítson ki a márkák és a szurkolók között.

„A sportolók már az ókorban is »sztároknak« számítottak. Tetteik, magatartásuk és erkölcsük ugyanúgy példaként szolgáltak a hétköznapi ember számára, mint fizikai teljesítményük. A ma embere a sportolót a sportteljesítményén túl a pályán kívüli megnyilvánulásai mentén is megítéli. A sportban a rajtkőnél mindenki egyenlő, a verseny végén az eredmények elismerése nem marad el. .....

Tovább

Kvótákkal szembe menni - Nők a sportban és vezető szerepben

2020. június 04. 17:43 - Renata Kosaras

A 2018 végén kerestem meg a sport területén dolgozó hölgyeket, hogy egy sportszakmai beszélgetés keretén belül kielemezzük a nők helyzetét a sportban. A megállapítások és a múlt elemzése, a jövőbe mutató tervek még így két év múlva is aktuálisak. De azért vannak pontok, ahol már a tervekből tényszámok lettek, ilyen a nők aránya a Nemzetközi Olimpiai Bizottságban, vagyis az idén a 30 testület pozícióinak 47,7%-át töltik be nők, egyre közelebb az 50 % -os céltervhez.

 

Beszélgető partnereim voltak Dr. Szabó Tünde, sportért felelős államtitkár  - Dr. András Krisztina, a Budapesti Corvinus Egyetem sportközgazdász mesterszakának szakfelelőse, tanszékvezető egyetemi docens - Várnai Andrea, a Talmácsi Group ügyvezetője és Mihók Ildikó sportmarketing szakember.

48989556_2150889171598729_2011548487132381184_n.jpg

A cikk a Márkamonitor magazin 2018/4 számában jelent meg.

Kvótákkal szembe menni - Nők a sportban és vezető szerepben

Lassan 18 éve marketing területen dolgozom, és ebből egy évtizedet ölel fel a sportmarketing és sportkommunikáció. Az elmúlt években ugrásszerűen fejlődött a sportmarketingszektor. Egy ágazat alakult ki, ahol egyre több hölgy kerül befolyásos és döntéshozói pozícióba. Mi, nők a sportban betöltött pozícióinkban, a kvótarendszerek betartása mellett – egy a férfiak által uralt területen –, hogyan is felelhetünk meg nemi szerepeinknek? Az évszázadokat átölelő kérdéskört feszegetve négy hölggyel beszélgettem a lehetőségeikről, a gazdasági hatásokról, döntésekről, az életükről, szerepvállalásukról.

Tovább

Nők a sportban - mítosz és erősödő jelenlét - Marketing&Média cikk

2020. június 04. 14:02 - Renata Kosaras

Ezen írásom még 2018-ban a Marketing&Média magazinban jelent meg.  Két év alatt sok minden történt, sok eredmény született a női szerepek kiszélesítésében, gondoljunk csak bele például pár napja történt csak, hogy történelmi csúcson lett a nők aránya a Nemzetközi Olimpiai Bizottságban.

"A Nemzetközi Olimpiai Bizottság 2020. május 28-án ismertette testületeinek 2020-as összetételét. A bizottsági tagságok kialakítása ismét jól illusztrálja a szervezet elkötelezettségét a nemek közötti egyenlőség iránt, hiszen a 2019-es 45,5%-os arányhoz képest idén a 30 testület pozícióinak 47,7%-át töltik be nők." - forrás: MOB (http://olimpia.hu)

De azért a kérdés ma is aktuális,  “Hogyan is felelhetünk meg nemi szerepünknek?”

cikk_3.jpg

Nők a sportban - mítosz és erősödő jelenlét

Mi a különbség női és férfi sportoló között? Mi a különbség női és férfi sportmarketing területén tevékenykedő szakember között? Hogy éri el célját az egyik, és a másik? Hogy marad meg a nő identitása, szerepe a társadalmi beágyazottság ellenére? Néhány nem annyira lényegesnek tűnő kérdés, általános szőnyeg alá sepert lehetséges válaszokkal. De valahol mégis meg kell őket válaszolni, mert egy folyamatos változás közepén vagyunk. Amikor az elfogadás, a tenni akarás, esélyegyenlőség és úgy általában az egyenlőség zászlóra tűzve lobog.

Tovább